اخبار داخلی
شماره: 32387
1398/11/20 - 09:22
راه‌اندازی فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در تهران

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه‌های کشور روز یکشنبه ( ۲۰ بهمن ۹۸) در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، امیرعلی حمیدیه اظهار داشت: رونمایی چندین محصول دانش بنیان، اتمام فاز اول مجموعه اتاق های تمیز سلول و ژن درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیگر برنامه ها در مراسم راه‌اندازی فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: این مراکز دارای ساختار دانشگاه نسل سوم هستند که علاوه بر آموزش، پژوهش بر روی فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان کار می کنند، تمرکز این مراکز برروی تولید محصول و ثبت پتنت است و به عبارتی حلقه مفقوده اتصال دانشگاه به صنعت خواهند بود.  

طراحی ۶ یا ۷ مرکز جامع سلول های بنیادی در کشور

حمیدیه افزود: ۶ یا ۷ مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی طراحی شده که تعدادی در نقاط مختلف کشور فعال شدند و برخی دیگر هم به زودی راه اندازی خواهند شد.

حمیدیه گفت: مراکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی در دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، شیراز، کرمان و پژوهشگاه رویان راه اندازی شد، این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز روز یکشنبه این هفته افتتاح می شود و در یزد و اهواز قرار است به زودی این مراکز فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک به گسترش فناوری دانشگاه ها، ایجاد زیرساخت ها به منظور فراهم شدن زیست بوم فناوری است تا حضور موثرتر کارآفرینان، شرکت های سرمایه گذار و شرکت دانش بنیان در کنار دانشگاه ها فراهم شود.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved